سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با فن کویل - قیمت فن کویل

 

آیا می دانید فن کویل چیست؟

برای دانستن پاسخ این پرسش با ما همراه باشید.

فن کویل

دستگاه های فن کویل از جمله دستگاه ‌های سیستم تهویه مطبوع می باشند، در واقع فن کویل ها دستگاه های ساده ای هستند که از یک کویل گرمایشی یا سرمایشی و فن تشکیل شده اند. فن کویل ها در انواع محیط‌ های مختلفی همانند آپارتمان ها، ادارات و صنایع مورد استفاده و بهره برداری قرار می ‌گیرند.

همان طور که گفته شد، دستگاه‌ های فن کویل از دو جزء تشکیل شده اند. بخش اول فن است که وظیفه تأمین هوا را بر عهده دارد و بخش دوم دستگاه که کویل آن است و به صورت یک مبدل حرارتی طراحی و تولید می ‌شود. از دستگاه‌ های فن کویل می‌ توان در فصل‌ های سرد سال برای گرمایش محیط بهره برد و در فصل ‌های گرم نیز از دستگاه ‌های فن کویل برای سرمایش محیط استفاده می ‌شود.

در کنار این دستگاه در آپارتمان ‌ها یا ساختمان‌ های تجاری از دستگاه‌ های سرمایشی ای مثل دستگاه چیلر، مینی چیلر و گرمایشی مثل بویلر موتورخانه هم استفاده می شود، به این شکل که این سیستم فقط وظیف? انتقال حرارت را بر عهده گرفته و تأمین انرژی لازم جهت سرمایش و گرمایش به کمک دیگر وسایل تهویه مطبوع انجام می‌ شود.

فن کویل

انواع فن کویل ها

دستگاه های فن کویل در محیط به دو صورت افقی و عمودی، نصب می‌ شوند. به طور معمول برای آن که فضای کف اشغال نشود آن‌ ها را بر روی سقف نصب می‌ کنند. گاهی یافتن موقعیت مناسب برای نصب این دستگاه، امکان تأثیرات منفی بر فضای اطراف آن را به وجود می‌آورد. با این حال، واحد های موجود در یک ساختمان‌ می ‌توانند به طور مستقل از این فن ‌ها استفاده کنند و آن را در فضای مد نظر خود قرار دهند  .

این سیستم بر اساس ظاهر و کارایی که دارد به پنج دسته تقسیم بندی می شوند، که عبارت است از:

·        فن کویل کانالی

·        فن کویل دیواری

·        فن کویل زمینی (ایستاده)

·        فن کویل سقفی (روکار یا توکار)

·        فن کویل کاستی (یک طرفه یا چهار طرفه)

تقسیم بندی فن کویل‌ ها بر اساس تعداد لوله

فن کویل ‌ها بر اساس تعداد لوله به دو دسته تقسیم بندی می ‌شوند، که عبارت است از:

·        فن کویل دو لوله‌ ای

در این دستگاه فن کویل یک لوله دریافت کننده آب و یک لوله‌ برگشت را داریم. لوله تأمین آب گرم یا سرد متناسب با فصول انتخاب می ‌شود.

·        فن کویل چهار لوله ‌ای

در این سیستم فن کویل دو لوله تامین کننده آب مورد نیاز و دو لوله برگشت وجود دارد. درون این فن کویل را می ‌توان هم زمان با آب گرم و سرد، با توجه به نیاز مکان ‌های ساختمان تنظیم کنیم.

فن کویل

مزیت های استفاده از سیستم فن کویل

هنکام استفاده از سیستم های فن کویل مزایای بسیاری را می توان نام برد، که عبارت است از:

·        جایگزینی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی قدیمی

این سیستم ها فضای کم تری را نصبت به تجهیزات قدیمی اشغال می کنند و نصب آن ها نیاز به فضای کم تری دارد.

·        اجرای ساده کانال کشی

نصب کانال های مربوط به این دستگاه نسبت به کولر های آبی ساده تر بوده و هزینه های جاری کم تری هم خواهد داشت.

·        تنوع

طراحی و اجرای متفاوت این سیستم ها به صورت سقفی و دیواری تنوع بیشتری را برای انتخاب در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

·        صرفه جویی در مصرف انرژی

این دستگاه ها نسبت به دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی انرژی الکتریکی کم تری مصرف می کنند. مهم ترین قابلیت این دستگاه ها مدیریت جریان هوا در فضا های مستقل است.

تا این قسمت از مقاله شما با دستگاه فن کویل، انواع آن و مزیت های استفاده از سیستم فن کویل آشنا شدید، در ادامه عواملی را که در تعیین قیمت فن کویل تاثیر گذار هستند را بررسی خواهیم کرد.

فن کویل

عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت فن کویل

قیمت فن کویل در بازار ایران همواره دستخوش تغییرات و عوامل گوناگونی می باشد، یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در تعیین قیمت فن کویل نرخ ارز و دیگری نوسانات بازار می باشد چرا که تولید کنندگان جهت تامین مواد اولیه ساخت و تولید دستگاه فن کویل نیاز به متریال هایی از قبیل ورق گالوانیزه، الکتروموتور، فن و ... دارند که با تحت تاثیر هر کدام از این اقلام که ما برخی از آن ها را نام بردیم نهایتا در تعیین قیمت نهایی فن کویل تولید شده تاثیر می گذارد.

همچنین داشتن یا نداشتن موتور اینورتر، چهار لوله ای یا دو لوله ای بودن، دیواری سقفی زمینی بودن آن، دارا بودن یا نبودن کانال ورود هوای تازه از جمله موارد تاثیر گذار بر روی قیمت فن کویل می باشد.

یکی از تکنولوژی هایی که امروزه بر سر زبان ها افتاده است، تکنولوژی موتور های الکتریکی دور متغیر یا همان اینورتر است. این موتور فن ها با دور ثابت تک سرعته یا دو سرعته کار نمی کنند بلکه دور آن ها می تواند از یک دور حداقل تا حداکثر به طور پیوسته تغییر کند. برای مثال اگر یک موتور دور ثابت در دو دور ثابت 1000 و 2000 دور بر دقیقه کار کند، یک موتور اینورتر در هر سرعتی بین 1000 تا 2000 می تواند دور بزند. مزیت آن این است که هر مقدار که سرمایش یا گرمایش مورد نیاز باشد (چه کم و چه زیاد) تعداد دور موتور فن دقیقا متناسب با نیاز خواهد بود. ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که قیمت تمام شده دستگاه افزایش می یابد.

در فن کویل های دو لوله ای یکی از لوله ها برای ورود سیال گرم یا سرد و یکی هم برای خروج آن است. یعنی در فصل زمستان آب گرم در آن جاری می شود و در تابستان آب سرد. در فن کویل های چهار لوله ای، دو تا از لوله ها ورودی و دو تا هم خروجی هستند، به طوری که همواره یکی از لوله ها حاوی سیال سرد و یکی هم حاوی سیال گرم است. چهار لوله ای این مزیت را دارد که در یک ساختمان تعدادی از واحد ها می توانند در صورت نیاز به گرمایش و تعدادی هم به سرمایش و به صورت هم زمان دسترسی داشته باشند ولی در دو لوله ای این طور نیست و یا گرمایش و یا سرمایش را خواهیم داشت و نمی توان به طور هم زمان هم سرمایش داشت و هم گرمایش. فن کویل های دو لوله ای قیمت کم تری نسبت به چهار لوله ای دارند و در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم های تهویه باید توانایی ارتباط با یک دیگر داشته باشند. فن کویلی را خریداری کنید که بتواند با دیگر اجزای سیستم تهویه ارتباط بر قرار کند.

در هنگام خرید فن کویل (کنترل کننده هوا) مشاهده می کنید که آن ها cfm  نشان می دهند و اندازه های متفاوت مناسب با فضا های متفاوت بر قیمت فن کویل تاثیر دارد. شما برای انتخاب بهتر ظرفیت مناسب فضای خود می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

سطح کیفیت کنترل کننده هوا مانند تمام کالا های مصرفی از اتومبیل گرفته تا مبلمان و فن کویل ها متفاوت هستند و از نظر قیمت و کیفیت با هم متفاوت هستند این امر در قیمت فن کویل ها تاثیر گذار است و بسته به امکانات فن کویل و ماندگاری آن نیز قیمت فن کویل ها متفاوت است که می توان به فن کویل هایی که دوام تا15 سال، 15 تا 18 سال، 18 تا 22 سال دارند اشاره کرد که به همین میزان قیمت فن کویل ها نیز افزایش می یابد.

علاوه بر موارد ذکر شده عوامل دیگری مانند تعداد و جنس لوله ها نیز در قیمت فن کویل تاثیر گذار خواهد بود.

شما می توانید جهت تهیه و انتخاب فن کویل و استعلام قیمت فن کویل با کارشناسان شرکت مهتاب گستر تماس گرفته تا بتوانند با توجه به کاربرد مورد نیاز شما بهترین فن کویل را معرفی کرده تا به خوبی و راحتی بتوانید از آن استفاده نمایید در نظر داشته باشید که تمامی محصولات موجود در شرکت مهتاب گستر از گارانتی معتبر برخوردار بوده و همچنین از خدمات پس از فروش نیز بهره مند هستند.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع فن کویل به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع فن کویل و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فن کویل و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

فن کویل